۸ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس:

بانوان همدانی پرچمدار نهضت خانم دباغ باشند

بانوان همدانی پرچمدار نهضت خانم دباغ باشند

همدان- رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس گفت: بانوان همدانی باید پرچمدار نهضت خانم دباغ باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم مجتهدزاده لاریجانی چهارشنبه در آئین رونمایی سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس که در استانداری همدان برگزار شد، مطرح کرد: خانم دباغ که مادر بزرگ انقلاب لقب گرفت؛ مصداق واقعی این سند راهبردی است.

وی با بیان اینکه خواهر دباغ با وجود داشتن هشت فرزند با رژیم طاغوت مبارزه کرد، اسیر و شکنجه شد اما از آرمان‌هایش دست نکشید و این نشان از ایمانی بود که داشت، مطرح کرد: در دوران ستم شاهی پشت هر کوششی برای مبارزه با طاغوت، زندان و شکنجه بود و به راستی که قدم نهادن در این عرصه، اراده، استقامت و ایمان می‌خواست.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس ادامه داد: این الگو و مدل می‌تواند برای همه جوانان اسطوره باشد و به راستی که بانوان همدانی باید پرچم دار نهضت خانم دباغ باشند.

مجتهدزاده لاریجانی با اشاره به اینکه دفاع هشت ساله مقدس ما، مجموعه درهم تنیده ای بود که می‌توان عظمت و جلوه‌ای از جمال خدا در آن مشاهده کرد، گفت: این دفاع مقدس، نگین درخشنده‌ای که در طول تاریخ کشور ما خواهد درخشید و شهدای ما برای رضای خدا و این نهضت بذل جان کردند.

وی ادامه داد: در این مسیر، هزاران زن اسطوره‌ای وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود و آنها را به جامعه و نسل جدید بشناسانیم.

مجتهدزاده لاریجانی با بیان اینکه نقش زنان در دفاع مقدس نقش بزرگ و پررنگی بود، اظهار کرد: کمترین میزان فروپاشی خانواده در زمان دفاع مقدس بوده است و به راستی، در دوران دفاع مقدس ایثار و از خودگذشتگی در جامعه موج می‌زند.

وی با گلایه مندی ادامه داد: جنگ نرم امروز چه به روز ما آورده که در فضای مجازی و اینستاگرام تمام مسائل خانوادگی را بدون توجه در معرض دید قرار می‌دهیم؟

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس در این راستا گفت: درس انقلاب و دفاع مقدس، درس خودسازی است و نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب مدل جدیدی از زن ارائه کرده است، ما نیاز به اسطوره سازی نداریم چراکه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اسطوره‌های زیادی داریم که باید روی آنها کار شود.

وی با تاکید بر اینکه با تدوین این سند، کار ما شروع می‌شود؛ خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی نقشی ایفا کنیم باید از رکن‌های دین و عقلانیت استفاده کنیم، رهبری فرمودند که ما در ابعاد سخت افزاری پیشرفت داشته‌ایم اما در ابعاد نرم‌افزاری به خصوص مسائل اخلاقی پیشرفت کمی نداشته‌ایم.

مجتهدزاده لاریجانی با بیان اینکه حال که به دنبال تشکیل تمدن اسلامی در جهان هستیم، بایستی به این موضوع توجه داشته باشیم، گفت: امروز، کشور ما با پشتوانه‌های اجتماعی که همان خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، با تمام صلابت در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ما باید بدانند در زمان جنگ نیز تحریم اقتصادی بود اما یک تنه با چندین کشور ابرقدرت دنیا جنگیدیم و با ایمان و خودباوری پیروز شدیم، گفت: باید انقلاب را پشتیبانی و در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشیم.

مجتهدزاده لاریجانی با بیان اینکه نباید ترسید و اسیر توطئه‌های دشمن شد، تاکید کرد: مادران شهدا مدیریت احساس را به ما آموختند، گفتمان سازی، تقویت ارزش‌های ایقار و جهاد، تربیت فرزندان سالم و تقدیم آنها به جبهه‌های جنگ همه درس‌هایی است که از این مادران آموخته ایم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس با بیان اینکه امروز زمان جهاد تبلیغ و تبیین است، مطرح کرد: باید در فضای مجازی فعال باشیم و شرایط را برای جوانان تبیین کنیم تا نسلی بی‌تفاوت تحویل جامعه ندهیم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌های شهدا باید بگویند چه دوران پرشکوهی را پشت سر گذاشته‌اند، اظهار کرد: این سند راهبردی باید به عنوان یک واحد دانشگاهی در دانشگاه تدریس شود.

مجتهدزاده لاریجانی با اشاره به سالگرد شهید سلیمانی و نامه‌ای که برای دخترشان نوشته بودند، گفت: شهد سلیمانی آرمان‌های خود را عشق به خداوند و دفاع از محرومین جامعه عنوان کرد و این مکتب باید برای ما درس باشد.

این سند، برگی زرین در تاریخ هگمتانه خواهد بود

مسئول امور بانوان و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه زنان امروزه در جامعه ما به آرمانی‌ترین شکل مکن بروز و ظهور کرده‌اند، از خانم دباغ نام برد و افزود: تلاش دشمنان وجود برنامه‌ای مدون برای زنان ایرانی است اما در این سند، دختران و زنان این سرزمین در مسیر دیگری قدم برمی دارند.

موسوی با بیان اینکه آنچه این زنان را ارزشمند کرده، بهره گیری از الگوهای فاخر اسلام بوده که آن‌ها را در مسیر جامعه مهدوی قرار داده است، ادامه داد: این سند، برگی زرین در تاریخ هگمتانه خواهد بود.

کد خبر 5387176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha